ca

Paula Cornet: “El .cat situa al mapa el teu establiment”

12 de febrer de 2021

Parlem amb la Paula Cornet (Barcelona, 1987), responsable del Bed & Breakfast Caldescans. Una petita història d’èxit radicada a un edifici modernista reformat de Caldes d’Estrac i recolzada en el domini.cat

Què és Caldescans, què la fa diferent?

Caldescans és una casa d’estiueig on passen coses. Als clients m’agrada dir-los viatgers, o hostes. Per a nosaltres, en el moment que travessen la porta, es converteixen en els nostres convidats. És un Bed & Breakfast petit, de quatre habitacions, així que la nostra atenció és molt personalitzada, mantinc moltes converses amb ells, esmorzant o en altre moment del dia. Jo visc aquí, els comparteixo casa meva, per tant els hostes se senten com a casa. Com que els acabo coneixent, encara que sigui una mica, els puc recomanar què fer, què visitar, o a on menjar. Al final, acabo formant part, encara que sigui una mica, de les seves vacances. La relació és molt propera.

Teniu una nota de 9,6 a Booking.

A mi encara m’impressiona quan veig els comentaris. Jo ja ho noto que el feeling de la gent és molt bo, i m’ho diuen. Però no deixa de sorprendre que valorin tan positivament tota l’experiència.

Paula Cornet al jardí de Caldescans. FONT: Caldescans

 

Quants anys fa que va obrir Caldescans i com ha evolucionat amb el temps?

Va començar molt bé, el juny de 2014. La primera temporada completa va ser el 2015, des de l’abril fins a l’octubre, de Setmana Santa a Tots Sants. I així fins avui. Per a mi, és una feina molt enriquidora, ja que conec gent d’arreu del món sense sortir de casa. Si faig uns càlculs ràpids, ja deuen haver passat per Caldescans gairebé un miler de persones.

Com és el client de Caldescans?

Aquest any 2020 han estat sobretot gent de Barcelona, Catalunya i la resta de l’Estat. Però si ens basem en la resta d’anys, el més destacable és que tot i ser un establiment turístic venia molta gent de Catalunya, i de Barcelona. Gent que ve de comarques o de la capital a passar un dia a la platja. Però la meitat dels clients eren estrangers, la majoria europeus, molts anglesos, alemanys i neerlandesos.

Més enllà de la nacionalitat, sobretot venen parelles i famílies. Sol ser gent amb interès pel lloc on viatja. Estem al costat de la Fundació Palau, el museu Picasso de la comarca.

Visitans, no tant turistes

Exacte, volen visitar Caldes d’Estrac, anar a la platja, menjar bé i visitar la comarca del Maresme. Molts decideixen dormir aquí, a tres quarts d’hora en tren de Barcelona, i durant els dies que s’hi estan, visiten el territori. Es tracta d’un turisme de proximitat.

FONT: Caldescans

 

Com us relacioneu amb Caldes d’Estrac i la comarca?

Som uns veïns més del poble, des del principi. Com que la gent que hi viu al poble acostuma a ser perquè hi treballa, és veritat que amb la resta de negocis som còmplices i cooperem. Caldes d’Estrac és un poble referent del turisme a Catalunya des de finals del segle XIX, famós per la seva gastronomia i les seves aigües termals. Un turisme tranquil, cultural i familiar. Un poble on hi vas a fer una mena de cura, de descans de l’ànima i l’esperit.

Per què vas escollir un domini.cat per al vostre negoci?

Això s’explica perquè a la meva família sempre hem tingut interès en la cultura i la llengua catalanes. Agafar un .cat ens va sortir de natural, en cap moment ens vam plantejar no ser .cat. La visibilitat de tots els negocis està a la xarxa, més encara en el context actual de pandèmia. El .cat et situa en el mapa el teu establiment, diu on ets i què fas. Si tu poses .uk tothom sap que estàs al Regne Unit; doncs si poses .cat, es aquí. En escollir el .cat, vam posar la xinxeta al lloc des d’on treballem.

Notícies relacionades