ca

Ser visibles a Internet: una necessitat per a qualsevol negoci?

13 abril 2023
Ser visibles a Internet: una necessitat per a qualsevol negoci?

Segons un informe publicat per la consultora PwC a l’abril del 2022, el 37% de les petites i mitjanes empreses de l’estat espanyol encara no tenen una pàgina web. Un altre informe publicat per la consultora KPMG a l’abril del 2022 va arribar a una conclusió similar. Segons l’estudi, el 36% de les petites i mitjanes empreses espanyoles no tenen una pàgina web. Uns mesos més tard, al juny de 2022, un informe publicat pel BBVA Research va mostrar que només el 56,4% de les empreses espanyoles tenien presència en línia. Aquesta xifra inclou empreses que tenen una pàgina web, així com empreses que només tenen perfils en xarxes socials o altres plataformes en línia.

Però, per què és important que una empresa tingui presència a Internet? Quan pensem en si una empresa, per petita que sigui, ha de tenir visibilitat a la xarxa, ja no és tracta de tenir un web o no, és tracta de ser presents a la guia d’adreces i telèfon del segle XXI: Internet!

Google My Business, el primer pas per a que un negoci sigui present a Internet

Pràcticament tothom té un mòbil a les mans en qualsevol moment, això ha condicionat la nostra manera de comunicar-nos, de consumir i de cercar informació. Actualment, quan cerquem una botiga, empresa o negoci, és molt probable que ho fem a través d’Internet. Obrim un cercador i posem el nom de l’empresa que busquem, o ni tan sols especifiquem tant, posem el tipus d’empresa que busquem i on per a que el cercador ens ofereixi un llistat de possibilitats.

A través de Google My Business, els propietaris d’empreses poden crear un perfil que apareix a Google Maps i als resultats de cerca de Google. Això permet que les persones trobin ràpidament informació sobre l’empresa, com ara el seu nom, la seva adreça, el número de telèfon i l’horari d’obertura. Una eina valuosa per als propietaris d’empreses per millorar la visibilitat en línia i connectar-se amb els clients potencials.

Més enllà del Google My Business

A l’hora de tenir presència a Internet podem anar molt més enllà del perfil de Google My Business. T’apunto diversos exemples:

1- Tenir un domini propi

Un domini et dona una identitat única a Internet. Pots optar pel .cat o molts d’altres. És important que tinguis en compte quin pot anar millor per al teu negoci. Un estudi fet recentment amb l’agència SEO Human Level, confirma que el domini .cat posiciona millor que els dominis .com i .es. Si fas servir un domini .cat, segmentes millor els teus clients i augmentes les possibilitats d’arribar-hi, ja que més de 10 milions de persones viuen plenament en català i si parles el mateix idioma que els teus clients, et posicionaràs en un mercat actiu i en expansió més fàcilment.

Un domini no només et serveix per tenir un web, sinó que també et pot servir per crear un compte de correu electrònic professional i evitar així Gmail, Hotmail. Un compte professional sempre t’ajuda a transmetre confiança davant dels teus clients.

2- Crear una pàgina web

Si creem la nostra imatge digital des de zero, és recomanable fer-ho des d’un web, allà podrem afegir les nostres dades de contacte incloent-hi les nostres xarxes socials. A més, aquest web el podrem incloure a la fitxa de Google My Business del nostre negoci, empresa o botiga. D’aquesta manera també podrem treballar les paraules clau que ens interessin.

Què son les paraules clau? Una paraula o frase clau, és un terme format per una o més paraules que solen utilitzar-se per a realitzar cerques a Google o altres motors de cerca. És a dir, si algú està pensant a comprar-se unes ulleres de sol, segurament buscarà a Google: “Ulleres de sol barates”, això seria un exemple de paraula clau.

Com més informació sobre nosaltres afegim a Internet, classificada de forma correcta i havent treballat les paraules clau, més resultats de cerca obtindran els usuaris d’Internet i per tant més visualitzacions tindrà el nostre contingut, fent que, en alguns casos, les persones que han cercat informació referent al nostre tipus de negoci es converteixin finalment en els nostres clients.

Un altre punt a tenir en compte a l’hora de crear el web és l’idioma. Quin és l’idioma dels teus clients o futurs clients? Un web multilingüe pot ser una molt bona solució si tens clients de diverses zones o llengües. Segur que valoren molt poder trobar la informació en el seu idioma.

3 – Vendre a través d’Internet

Aquest punt és prou important com per parlar-ne en detall en un altre post, però només vull apuntar que hi ha moltes possibilitats per vendre els teus productes o serveis a través d’Internet. Des de fer una botiga en línia al teu web, vendre els teus productes a portals especialitzats o oferir l’oportunitat de fer encàrrecs o reserves, depenent del negoci, a través de WhatsApp, per exemple.

4 – XXSS

Les xarxes socials poden ser un molt bon canal per generar una relació amb els teus clients, pots tenir un contacte directe amb ells, aprofitar-les per fidelitzar el teu públics amb contingut extra, sortejos, concursos, presentant novetats… I també et pot ajudar molt a conèixer els interessos i necessitats dels teus clients. Comença per buscar què fan els negocis similars al teu a les xarxes socials o fixa’t en els continguts que ofereixen les empreses que segueixes tu, segur que en pots treure molt bones idees.

Marta Paredes
Gestora de projectes
Fundació .cat

Notícies relacionades