ca

“Un nom de domini ajuda a entrar a la ment del teu client”

01 juliol 2021

Entrevista a Lucía González, responsable de comunicació de dinahosting

 

Com veieu el mercat actual de dominis? Quines creieu que són les tendències del mercat?

El mercat de noms de domini viu una situació d’estabilitat, i la tendència és que es mantingui així durant un temps. Segons les dades recollides per Verisign, corresponents al primer trimestre de 2021, actualment ens trobem amb més de 363 milions de noms de dominis de primer nivell (TLD), registrats. Atesa l’extensió .com, el nom de domini més internacional, amb més de 154 milions de dominis, la qual cosa confirma que el sector gaudeix de bona salut.

Quant a les tendències, l’extensió .com període a període va guanyant més registres, a causa de la necessitat de digitalització de petites i mitjanes empreses durant l’any passat. Al mateix temps, estem veient cada vegada més interès en TLD genèrics de nova creació, que ajuden les marques a generar noms de dominis més originals i únics i que els diferenciïn de la competència, com .xyz, .online, .site, .top, .club o .shop. Aquí podeu consultar la llista completa.

I també estan els dominis territorials, com el .cat, amb una evolució molt positiva quant a registres i renovacions, amb més de 112.400 dominis registrats.

En el context actual, per què és important tenir un domini?

Aquesta és una pregunta molt necessària. Un domini https://dinahosting.com/dominios és la teva marca en Internet, un nom únic amb el qual els altres poden reconèixer-te i trobar-te fàcilment, i ha de formar part de l’estratègia de branding de qualsevol empresa, com el logotip o colors corporatius. Fent una comparativa amb el món offline, el hosting és l’espai que ocupa una botiga física o una web, i el nom de domini és l’adreça que utilitzem per a trobar aquesta botiga dins de les milers i milers d’adreces que té una ciutat. Sense un nom de domini, o una adreça postal, aniríem totalment a cegues i trigaríem molt temps a trobar aquesta botiga o e-commerce que volem visitar. D’aquí la seva enorme importància.

En definitiva, un nom de domini ajuda a entrar a la ment del teu client, que et recordi i per tant, que et triï. Vivim en un món hiperconnectat, i anem amb pressa a tot arreu, així que recomano un nom de domini que no tingui més de 15-20 caràcters, que sigui fàcil d’escriure i pronunciar. Amb aquests quatre ingredients estarem generant record.

Quina és la vostra visió respecte l’ús de les xarxes socials amb finalitats comercials i transaccionals?

El nostre punt de vista és que qualsevol comerç, gran o petit, ha de tenir un e-commerce per a vendre els seus productes sota la seva pròpia imatge de marca.

En un web propi tens tot el control de les teves dades i dels teus clients, pots triar quina informació vols mostrar i estructurar-la com vulguis; fer posicionament de la teva marca i del que vens; sumar formularis i espais d’interacció amb els teus clients; fer branding a través de la teva imatge de marca, colors i tipografies; realitzar campanyes i promocions i segmentar-les com consideris, i sobretot, suport tècnic les 24 hores del dia, entre moltes altres coses.

A les xarxes socials també pots vendre els teus productes i no necessites una infraestructura, però… i si Facebook decideix canviar les seves polítiques de venda i tanca el teu negoci? I si considera començar a cobrar per pujar productes en els seus marketplaces? I per no parlar del seu algoritme, que canvia de manera constant i t’exigirà dedicar-li molt temps per a posicionar la teva empresa i els teus productes. En un Marketplace la diferenciació de productes es fa gairebé merament per preu i estar contínuament reajustant-ho per a situar-te per sobre de la teva competència exigeix una pèrdua de beneficis i molt esforç.

La nostra recomanació és que el web o l’e-commerce sigui la peça fonamental del tot negoci, i que les xarxes socials siguin un complement o eina més per a difondre els teus productes.

Com es podria acostar el món dels dominis, hosting i eines al públic en general i als més joves en particular?

La clau és la formació i les escoles, instituts i universitats són actors fonamentals. Apostaria per incloure assignatures de creació de pàgines web, desenvolupament d’apps i ciberseguretat a les escoles. No és el futur, és el nostre present.

Alimentant les capacitats digitals de nenes i nens, des de ben joves assumiran que un web és la teva finestra al món, que qualsevol persona a milers de quilòmetres pot saber de tu i comprar a la teva botiga i que pots emprendre amb molt poc capital.

Com valoreu el rol de les grans corporacions que proveeixen eines digitals de manera gratuïta?

Les eines digitals gratuïtes estan molt bé per a quan vols aprendre, però una vegada has interioritzat tots els conceptes, és important començar a construir el teu web o e-commerce en un servei professional de pagament.

Els serveis de pagament són molt més estables i tenen un rendiment superior, disposes de suport i atenció al client i la informació és només teva. Com se sol dir, quan alguna cosa és gratis el producte ets tu, i igual que no li deixem les claus de la nostra casa a qualsevol, no faria el mateix amb un e-commerce o web d’empresa.

Considereu que, en general, hi ha prou consciència sobre el valor de la privacitat i la ciberseguretat?

En línies generals encara ens falta molta consciència i aprenentatge, però el més positiu és que amb l’auge del comerç electrònic estem avançant amb passes de gegant. A dinahosting tenim molt ben interioritzat aquest decàleg de consells:

-Evitar la connexió a wifis públics, especialment per a l’accés a comptes bancaris, correu electrònic o xarxes socials.
-Desconnectar la webcam o el micròfon quan no s’utilitzin.
-Instal·lar antivirus en els telèfons mòbils i tauletes, com se sol fer en els ordinadors.
-Activar sistemes de doble verificació en fer login en serveis concrets.
-Comprovar que el lloc en el qual farem una compra per Internet és segur (és suficient amb veure que compta amb un cadenat en el navegador, ja que aquest símbol avala que el servidor compta amb un certificat de seguretat actiu).
-Assegurar-se que la botiga en la qual es comprarà té una adreça postal o que les seves adreces d’email o telèfon no són sospitosos.
-Fixar-se en els enllaços que ens arriben al mail i fer clic en ells només en cas que ens resultin fiables o vinguin de remitents coneguts.
-Formar-se en ciberseguretat, bé per iniciativa pròpia o bé en l’organització en la qual es treballa.
-Utilitzar contrasenyes d’accés segurs per a equips i programes.
-Utilitzar gestors de contrasenyes en lloc de desar-los en un arxiu de text.

Oficines de dinahosting

Què hauria de tenir en compte una persona o negoci que vol començar a construir la seva
presència a Internet?

El primer de tot, agafa paper i boli, o obre una fulla de text, i defineix qui ets i quina és la teva proposta de valor, la qual cosa et diferencia dels altres i pel que els teus clients et buscaran. Per a això rastreja a la teva competència, fixa’t en el què fan i intenta anar més enllà. En aquest mateix full de paper escriu els teus objectius a curt i llarg termini i valora quant temps podràs dedicar-li a la teva botiga en línia. El treball constant és la clau.

Una vegada feta aquesta reflexió, toca pensar en el teu negoci i quin nom li posaràs. Si ja tens una botiga física el nom de domini haurà de ser similar, encara que no té perquè ser igual. Per exemple, tens un restaurant que es diu Oasi. Un bon nom de domini podria ser restaurantoasis + l’extensió que triïs. Comprova que el domini (nom+extensió) estigui lliure https://dinahosting.com/dominios i fes la compra.

Una vegada tinguis protegida la teva marca, és moment de triar el hosting (allotjament). Si necessites una pàgina web molt bàsica, amb pocs menús, un Hosting Bàsic serà suficient, però si el teu negoci és una botiga en línia amb fotografies, vídeos i diferents productes, la meva recomanació és tenir un Hosting Avançat, ja que té més espai. I gràcies al domini i hosting podràs disposar d’adreces de correu corporatives pel teu negoci amb el nom del teu domini, essencials per a transmetre més professionalitat.

I per a acabar, toca pensar en altres eines de difusió per al teu web, com poden ser les xarxes socials o tenir el teu negoci en diferents directoris, com Google My Business. Reflexiona sobre el temps del qual disposes per a atendre les xarxes i tingues en compte on està el teu client. Pot ser que només vagi bé al teu negoci una o dues xarxes, no hi ha necessitat d’estar a tot arreu.

Quines recomanacions li podeu donar a una persona o negoci que ja té una presència
digital consolidada?

El meu consell és que intenti millorar cada dia, perquè sempre hi ha alguna cosa on podem créixer. Les webs són vives i és vital optimitzar-les de manera constant: modificar un CTA, fer més amigable un formulari, renovar les fotografies… D’igual forma ens trobem amb els textos de la nostra web, i el meu consell és que escoltis molt bé al teu client, i en el teu web parlis de la mateixa forma. El copywriting és essencial per a empatitzar, per a generar confiança i és una tasca de millora contínua. I per no parlar del posicionament orgànic i del rendiment web. Sempre és recomanable disposar d’un blog per a posicionar els teus continguts i guanyar més trànsit, i fer neteja d’arxius i plugins perquè el teu web vagi més ràpid.

Si vols anar més enllà, ara mateix el consum del vídeo està a l’alça, per què no realitzar continguts per a web i xarxes socials en format vídeo?

Quin és el vostre tret diferencial?

Aquest 2021 complim 20 anys i ho fem sent fidels als nostres valors i cuidant de tots els nostres clients, perquè gràcies a ells som aquí.
Sempre hem apostat per desenvolupar i dissenyar les nostres pròpies eines, com el nostre servei de correu o el Panell de Control. Això ens aporta moltíssima flexibilitat a l’hora d’atendre les peticions i suggeriments dels nostres clients, i que l’eina vagi evolucionant amb tots ells.

Tots els nostres productes, serveis i infraestructura estan desenvolupats i esmerats per a oferir el millor rendiment. L’auditora Netcraft ens reconeix mes a mes com una de les 10 proveïdores de hosting més fiables a nivell mundial i som partners d’empreses com Cisco, Dell, NetApp, Microsoft o IBM. A més, a diferència d’altres empreses portem temps oferint discos NVMe gratis en allotjaments i servidors, fins a 5 vegades més ràpids que els SSD.

I el nostre tercer valor diferencial és oferir un servei tècnic 24 hores, els 365 dies de l’any real, fins i tot un 1 de gener o un 12 d’octubre. No fem servir contestadors automàtics, ni chatbots ni serveis automatitzats. Som persones i treballem per a persones.

Per què heu decidit apostar per la venda del .cat? Quins penseu que són els avantatges que un .cat pot oferir?

Des que hem nascut sempre vam voler atendre els nostres clients en el seu idioma natal i encara que som gallecs, parlem també català, anglès, basc o portuguès. Tots els nostres clients poden triar l’idioma en el qual volen visitar la nostra web, navegar pel seu Panell de Control o enviar un correu, i aquest és un altre dels nostres valors diferencials, cuidar el nostre patrimoni lingüístic.

Per aquest motiu apostem per vendre dominis territorials com el .cat, essencials perquè els nostres clients mostrin la seva vinculació amb Catalunya. I té molts avantatges un domini territorial:

-Et trobaran més fàcilment i generaràs més record de marca en establir un marc de referència i cultural
-Milloraràs el posicionament orgànic, ja que influeix positivament en els resultats dels cercadors de Catalunya
-T’acostaràs a una comunitat de més de 13 milions de parlants

Notícies relacionades