ca

“Ser present a la xarxa dóna més visibilitat”, Col·legi de Mediadors d’Assegurances de Girona

24 maig 2022

El Col·legi de Mediadors d’Assegurances de Girona és una corporació de dret públic que agrupa els mediadors d’assegurances (agents i corredors) de la demarcació de Girona. Es tracta d’un col·legi històric, creat l’any 1965, i que va modernitzar la seva manera de comunicar-se portes endins i de cara al món gràcies a la creació d’una web amb domini .cat. En aquesta petita xerrada, el responsable de la Comissió de Noves Tecnologies, en Joan Nogué, i el gerent del CMAG, Josep M. Torres, expliquen com va ser el procés de digitalització de la seva empresa i d’altres del sector, gràcies al curs ‘De zero a web en 16 hores”, organitzat per la Fundació .cat.

Per què vau apostar per un domini.cat?

El Col·legi de Mediadors d’Assegurances de Girona (CMAG), històricament, sempre ha mantingut una actitud clara i un tarannà concret amb relació al país i a la nostra llengua. Apostar pel domini .cat no és res més que ser coherents amb la nostra nacionalitat.

Per què creieu que és important disposar d’una pàgina web?

Com a Col·legi des del primer dia vàrem creure que tenir una pàgina web era una de les maneres de fer arribar la informació als nostres col·legiats, sobretot tenint en compte que el Col·legi és d’àmbit provincial i hem d’arribar a tots els col·legiats de la demarcació. Per altra banda, perquè una de les potes principals de la nostra institució també és donar a conèixer la professió a tota la societat i ser present a la xarxa ens donava més visibilitat i ens permetia donar informació a l’usuari de carrer.

En el vostre sector, de què serveix als vostres clients que disposeu d’una pàgina web?

Entenem que pot tenir diverses utilitats, en primer lloc, una simple targeta de visita on els clients poden trobar la informació, sobre qui som, què fem i les dades de contacte. Aquest fet per ell mateix ja és important perquè avui dia la majoria de la gent busca les dades a internet. Per altra banda, amb una web no massa complexa podem explicar els productes que podem oferir al consumidor. I si algú vol pot anar posant més serveis a la seva pàgina web com poden ser tarifadors, accés per a clients i col·laboradors…

Per què vau decidir que el CMAG fes el curs ‘De zero a web en 16 hores’?

El CMAG sempre ha fet de la formació un pal de paller i un servei al col·legiat, per això sempre valorem qualsevol iniciativa de formació que pugui anar enfocada a la millora dels nostres col·legiats. I si en aquest fet hi afegim que al desenvolupar la guia professional que edita el CMAG cada any amb les dades de tots els col·legiats, vàrem detectar que un nombre important d’aquests no disposava de web o bé estava molt desfasada.

Quins obstacles o dificultats van experimentar els alumnes del curs?

En alguns casos el nivell informàtic era molt bàsic i hi havia certa dificultat per entendre els conceptes tècnics.

Quines conclusions extraieu després d’haver realitzat el curs? El recomanaríeu?

En general el feedback donat pels usuaris del curs és molt bo, tothom ens ha donat molt bones referències, tant pel contingut i estructura com pel professorat que l’ha dut a terme. Sens cap mena de dubte, veient les facilitats posades per la Fundació .cat en tot moment i pel resultat del mateix, estar clar que recomanaríem el curs a tothom que pugui estar interessat en el tema.

Notícies relacionades