ca

La Fundació puntCAT es mobilitza per aconseguir un LinkedIn en català

9 de setembre de 2014
Logo LinkedInCat

La Fundació puntCAT ha posat en marxa avui la campanya “LinkedInCatalan”, que neix amb la voluntat de sensibilitzar els responsables d’aquesta xarxa social professional per tal que la plataforma permeti introduir currículums escrits en català. Així mateix, la iniciativa demana també a LinkedIn un menú de navegació en llengua catalana. La incorporació del català a aquesta xarxa social, que és líder al seu sector amb més de 300 milions d’usuaris arreu del món, facilitaria els processos de selecció de personal de les empreses de Catalunya, que tenen en compte el coneixement de la llengua catalana en el 75% dels casos.

La campanya, que aspira a sumar el màxim número d’adhesions durant els propers sis mesos, disposa d’un lloc web propi (linkedincatalan.cat) on tot aquell qui ho desitgi pot sumar-s’hi. Així mateix, s’ha posat un marxa un grup de LinkedIn dedicat a la iniciativa, on es convida als usuaris de la xarxa social a adherir-s’hi. Una altra de les accions previstes pels organitzadors consistirà a demanar a les entitats, institucions, universitats i empreses adherides que incorporin el bàner de “LinkedInCatalan” als seus webs respectius. Els responsables de la campanya, que també s’impulsa a través deTwitter i Facebooktenen previst lliurar una carta oberta a LinkedIn durant el 2015, un cop s’hagi arribat a les 10.000 signatures al web de la iniciativa i als 10.000 membres al grup propi de LinkedIn. 

Un dels objectius de “LinkedInCatalan”, que compta amb el suport d’entitats com SecondNews, Wiccac, Plataforma per la Llengua, l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació AMIC i Amical Wikimedia, és fer palesa la situació de normalitat de la llengua catalana en l’entorn professional de Catalunya, on el 70% dels treballadors l’utilitzen amb regularitat. Val a dir que, avui dia, LinkedIn permet introduir currículums en 9 llengües amb menys número de parlants que el català -l’armeni, l’albanès, el finès, l’eslovac, el danès, el noruec, el lituà, el letó i l’islandès- i amb 4 que en tenen aproximadament els mateixos: l’hongarès, el grec, el txec, i el suec. En aquest sentit, els responsables de la iniciativa consideren que la comunitat de parla catalana (10 milions) mereix ser reconeguda a la xarxa social.

Cal destacar que la comunitat catalanoparlant és, en proporció al nombre de parlants, una de les més actives del món a Internet. De fet, la societat civil catalana va ser la primera comunitat cultural i lingüística del món en posar en marxa un domini específic d’internet (el .cat) el 2006 i el català és l’idioma que té més articles de qualitat a la Viquipèdia, a banda de ser la 17a llengua amb més articles publicats en aquesta enciclopèdia. Així mateix, els principals sistemes operatius d’ordinadors personals i dispositius mòbils disposen de versió idiomàtica en català. La mateixa situació es produeix a la majoria de xarxes socials, que d’aquesta manera responen a la demanda idiomàtica en català a Internet.

Si voleu veure el vídeo promocional de “LinkedInCatalan”seguiu aquest enllaç.

Notícies relacionades