ca

“Hem de conèixer les característiques dels nostres clients i parlar el seu llenguatge”

29 de gener de 2018
La Mirta i la Sònia són l'ànima de l'agència Sumem

La Mirta i la Sònia ens presenten el seu projecte: Sumem. Una agència de comunicació i transformació digital que treballa per entitats del tercer sector, petites i mitjanes empreses i l’administració pública.

Com va sorgir la idea de formar Sumem?

Ens vam conèixer treballant en una entitat cívico-política. Quan aquest projecte es va acabar, vam decidir fer-nos autònomes i provar de treballar conjuntament pel nostre compte. Era a principis del 2013. El nostre perfil professional ens porta cap a la comunicació i ens hem anat especialitzant en continguts i, precisament, en comunicació digital. Ens agrada la idea que la nostra feina aporta valor a un projecte: d’aquí ve el nom de “Sumem”. Sumem és fruit d’un repte, de molta il·lusió i de perseverança.

Qui forma part de l’equip de Sumem?

L’ànima de Sumem som la Mirta i la Sònia, tot i que també comptem amb col·laboradors en funció de la naturalesa del projecte en el qual estiguem treballant. Diuen que no és bo barrejar amistat i negocis però, precisament perquè ens coneixem molt bé, formem un equip ben sòlid i complementari: hem assolit un punt molt bo que ens permet criticar-nos de forma constructiva –i respectuosa-, sempre amb la voluntat de millorar. El resultat és que no considerem cap feina acabada fins que les dues no estem totalment convençudes de lliurar un bon producte.

Què es trobarà un client que acudeixi a Sumem?

Som partidàries d’un tracte proper amb els nostres clients perquè ens resulta impossible no implicar-nos en allò que fem. Tots els projectes en què participem ens semblen interessants, i això és el més bonic d’aquesta feina: assessorem, creem campanyes, dissenyem webs, contribuïm a fer créixer els negocis i projectes… però també ens enriquim nosaltres amb cada experiència.

Creieu que optar per una comunicació online és vital per a qualsevol tipus de negoci?

Estem convençudes que, avui dia, és absolutament imprescindible. Ara bé, hi ha dues primeres consideracions que un negoci ha de tenir en compte quan es planteja entrar en el món online.

Quines?

La primera és on són els seus clients potencials. I la segona és quins recursos té el propi negoci per mantenir l’estratègia digital.

Identificar al client és la clau?

Hem de conèixer les característiques dels nostres clients per anar-los a trobar i, parlant el seu llenguatge, oferir-los allò que els interessa; no ens podem limitar a esperar que siguin ells els que ens busquin. Igualment, hem de ser realistes i conèixer les nostres limitacions (de personal, de temps, econòmics i de coneixements) i no pretendre ser presents a tot arreu, si després no podem mantenir en condicions la web i les xarxes socials.

Un error típic és crear un web i no mantenir-lo actualitzat, oi?

Sí. A l’hora de fer una pàgina web, una recomanació -que sembla òbvia però que no és senzilla de seguir- és pensar bé i exactament per què la volem. I estructurar-la en funció d’aquest objectiu. Totes aquestes eines digitals són recursos que ens han de servir per “conversar” amb els clients. Nosaltres recomanem endinsar-se al món online a poc a poc i assegurant l’efectivitat: no és bo crear una expectativa… per deixar-la abandonada al cap de poc temps. I després parlarem de les estratègies per tenir una relació llarga i interessant amb els diferents públics, del to dels missatges, dels tipus de continguts, etc. Tot això és apassionant.

Creieu que totes les empreses tenen la capacitat de mantenir una comunicació digital de qualitat?

Volem trencar dos mites: el primer, que la comunicació digital és a l’abast de tothom: Web, xarxes socials, estratègia digital… a priori tot sembla senzill. No és veritat. És cert que pots obrir sense cost un perfil a qualsevol xarxa social i que hi ha ofertes per crear webs a preus irrisoris; però aquesta via només és una hipotètica drecera que fa que pel camí perdem la qualitat i els recursos necessaris per destacar i triomfar en un món de gran competència. El segon mite és entendre la comunicació com una despesa. Nosaltres defensem que és una inversió.

En el vostre cas a l’hora de fer el web vau optar per triar un domini .cat. Per què?

La veritat és que, a l’hora de fer la nostra pàgina web, ni ens ho vam plantejar! Teníem clar que, de moment, ens dirigim al territori català, en llengua catalana. Per tant, ens sembla coherent l’elecció del domini .cat. També, per militància: per a nosaltres és un senyal d’identitat i, a més, ens agrada formar part de la comunitat .cat.

Com us imagineu el futur de Sumem?

El futur de Sumem hauria de ser multiplicar! A curt termini, volem obrir una línia de formació i assessorament personalitzat, perquè veiem que pot generar interès i tenir sortida. Pensem que ara és un moment òptim per què les petites i mitjanes empreses, així com les entitats, facin el pas cap a la transformació digital, que va més enllà de tenir una web-aparador. Ens volem posicionar com a referents d’estratègia digital i generació de continguts.

Notícies relacionades