ca

Entrevista a Marta Madrenas, Alcaldessa de Girona

2 de novembre de 2016
marta_madrenas

Per què li ha semblat interessant acollir i donar suport al programa comerçlocal.cat a la seva ciutat?

Perque als darrers anys, les TIC s’han convertit en eixos vertebradors de la nostra acció de govern. Aquest programa a més treballa en la mateixa direcció que una altra de les nostres prioritats,  la dinamització econòmica del territori. Els comerços poden pensar que tenint una presència física al territori ja no necessiten web. Estan equivocats. Amb un web els poden buscar, els poden geolocalitzar, saber els seus horaris, entendre quins serveis o productes ofereixen. Només aquest valor diferencial ja els aporta clients i és una important feina per a ampliar el seu mercat. A més, utilitzar el .cat és obrir una finestra de Catalunya al món digital i al món global.

L’objectiu del programa comerçlocal.cat és el de dotar els comerciants amb un web presència del seu negoci a internet. Es vol apropar les oportunitats de la xarxa a les persones. Creu que ens cal més humanització de la tecnologia per trencar l’escletxa digital?

El fet és que internet ja ens afecta a tots, i en tots els àmbits. Moltes vegades no en som conscients, però moltes coses del nostre dia a dia ja ens venen condicionades per Internet. Per tant, i a mesura que això vagi a més durant els propers anys, és important lligar els conceptes Internet i persones. Cal que la tecnologia s’utilitzi a favor de la gent per a millorar la seva qualitat de vida i facilitar les relacions humanes, econòmiques, culturals o territorials; però en cap cas substituir-les.

Quins són els principals reptes que afronta Girona en els propers anys pel que fa a la plena incorporació de la societat de la informació a la ciutat?

D’una banda, cal que ens convertim en una ciutat intel·ligent on, com deia, la tecnologia estigui al servei de les persones. Cada vegada hi ha més aplicacions que, adaptades al medi urbà i enfocades al ciutadà, permeten millorar el funcionament quotidià. Les hem d’anar integrant paulatinament, utilitzant diversos suports. I també hem d’anar integrant les possibilitats que donen les aplicacions i les xarxes socials per comunicar-nos directament amb els veïns i veïnes, saber què els preocupa i què necessiten, oferir-los solucions i aprofundir en la relació entre Ajuntament i ciutadà.

Quines mesures es proposen des de l’Ajuntament per assolir nous objectius en aquest sentit?

Un dels elements on s’obren més possibilitats és amb la participació ciutadana, ja que facilita la interacció amb els veïns de manera directa i per a resoldre temes de ciutat. Nosaltres ja ho hem aplicat, per exemple amb el Pla Especial de la Devesa, el primer pla urbanístic plenament participat. També fent els pressupostos participats, on cada barri decideix anualment quin projecte vol tirar endavant votant a través d’Internet. La seu electrònica, per tramitar tots els documents online, és un altre dels nostres grans projectes en aquest camp. Però més enllà de casos concrets, cal que des de l’administració promocionem l’ús de les noves tecnologies, que les fem habituals en segments de la població menys avesats a utilitzar-les i que fem de dinamitzadors i formadors. Perquè Internet i els dispositius mòbils estan revolucionant la nostra vida i són també un motor econòmic que ens està oferint noves oportunitats de futur, d’investigació i de creació de llocs de treball.

Notícies relacionades