ca

7 anys després, seguim sent l’única comunitat lingüística al món a qui s’ha atorgat un domini propi

25 d’abril de 2013
130418

.cat ha estat un domini únic i exemplar des dels seus inicis. La creació del primer i únic domini d’Internet específic per a una comunitat cultural i lingüística va ser aprovada per la ICANN el 16 de setembre de 2005. Només cinc mesos després, els primers dominis .cat ja funcionaven en la fase inicial i restringida (Sunrise) per la que passen tots els dominis. Des del dia de Sant Jordi de 2006, qualsevol persona al món que vulgui posar continguts en català al seu web pot registrar un domini .cat. D’això ja en fa 7 anys! Tot i ser un domini d’àmbit reduït, .cat és un domini altament valorat dins la indústria mundial d’Internet. Amb més de 65.000 dominis ja registrats i ocupant la posició número 72 dels dominis amb més registres dels 316 que hi ha al món, .cat és un exemple de qualitat: és un domini molt útil per la seva comunitat i per qui es vol adreçar a ella. La creixent identificació dels internautes catalans amb el seu domini i l’interès per tenir una identitat digital sota un nom propi ha disparat la demanda de .cat, que a 2012 ha viscut el major creixement de la seva història, augmentant un 15% el seu nombre de registres. Aquest creixement gradual l’acabat situant com el segon domini al món que més ha crescut en percentatge l’any 2012, superat només pel .me (de Montenegro) per les possibilitats que aquesta terminació dóna en anglès. El món empresarial incorpora .cat a la seva estratègia comercial El 30% dels dominis .cat registrats a hores d’ara pertany a empreses. Més de 20.000 dominis són titularitat d’una empresa o d’un/a professional autònom/a. Tant petites i mitjanes empreses, comerços o botigues, com grans empreses multinacionals, d’aquí i de fora, confien en .cat per a apropar-se als seus clients catalanoparlants. El món empresarial ha vist en .cat l’eina de màrqueting que segmenta el mercat catalanoparlant i facilita una major proximitat als clients, tot parlant-los en la seva pròpia llengua. Empreses com Google, Deutsche Bank, Vueling, Decathlon o Danone han apostat per tenir un web corporatiu sota el domini .cat i facilitar una versió catalana als visitants que s’expressen en la nostra llengua, millorant l’atenció als seus clients i propiciant més vendes. En Carles Grau, director de Microsoft per a l’àrea de parla catalana, expressa així els beneficis que .cat ha aportat a aquesta important multinacional: “el domini .cat ens ha permès apropar les nostres iniciatives i productes als catalanoparlants a la xarxa, com ara les descàrregues gratuïtes de la interfície en català dels nostres productes. Aquesta iniciativa ha estat clau dintre dels nostres plans d’expansió a Catalunya i ha contribuït a fer créixer d’una manera significativa el nostre negoci al país durant els darrers anys”.   .cat més assequible per tothom El creixement experimentat en els darrers mesos ha possibilitat a la Fundació puntCAT fer una rebaixa generalitzada del 25% en el registre de dominis. Des d’aquest passat gener, registrar un .cat és 5 € més barat. La Fundació puntCAT, amb l’objectiu d’apropar .cat a tothom, ha fet el domini encara més assequible a qualsevol butxaca posant a disposició de tothom les dues promocions més econòmiques fetes mai:

  • Promoció d’alta: amb la MegaPromo.cat tothom pot registrar dominis .cat per menys de 10 € l’any. El preu ja no és un inconvenient per a disposar d’un domini propi. Aquesta promoció, accessible des de laMegaPromo.cat, situa el preu de .cat un 45% per sota del dels dominis .com, .org, .net i .es. Mentre .cat té un preu mitjà de 8,5 €, els dominis més populars del país costen una mitjana de 15,4 €.
  • Promoció de renovació: amb motiu del 7è aniversari del domini, la Fundació puntCAT premia els titulars més fidels i regala un descompte del 60% en la renovació anual de dominis als 1.000 primers titulars de dominis que contestin les dues preguntes formulades a https://7anys.fundacio.cat.

Notícies relacionades