El domini .cat posiciona millor que el .com o el .es
Fa uns mesos vam demanar a la consultora SEO Human Level que ens ajudés a determinar si el domini .cat ajudava a posicionar millor als cercadors. Per saber-ho, ens van proposar fer un experiment SEO.
Es van registrar 10 dominis amb tres extensions de domini diferents i allotjats en un mateix servidor CDN. Cada domini es va registrar amb .cat, .es i .com. Els noms que es van triar per aquests dominis eren únics (no havien estat mai registrats) i semànticament neutres.
Un cop triats els dominis es van crear els webs. Es van fer amb una instal·lació de WordPress idèntica, amb la plantilla que ve per defecte. No es va afegir cap mena de contingut que no estigués inclòs a la plantilla. Només es van incloure enllaços mínims a les pròpies pàgines de contingut de cada domini.
Amb aquests passos es va aconseguir neutralitzar part dels factors que podrien alterar el resultat de l’experiment:
- Eliminar la geolocalització
- Neutralitzar la possible influència de l’antiguitat o popularitat d’un domini
- Evitar diferències de CMS i continguts.
Amb la creació d’aquests webs es van treballar diversos escenaris que determinaven com Google posicionava el contingut segons l’extensió de domini (.cat, .es i .com, en aquest cas).
De l’experiment, en van sortir aquestes conclusions:
- Partint d’un contingut semànticament neutre, les pàgines dels dominis .cat es van posicionar comparativament millor que les pàgines de dominis .es i .com., ocupant la primera posició en un 60% de les cerques de control durant l’experiment.
- Les pàgines dels dominis .cat es van indexar comparativament millor (66%) que les pàgines de dominis .és (55%) i .com (57%).
- Les pàgines de dominis .cat es van posicionar millor independentment del valor de l’idioma o de la geolocalització de la cerca.
- No hem pogut identificar una correlació determinant entre l’idioma i geolocalització de la cerca i el posicionament diferencial de les diferents extensions de domini.